הי חברים,

תורן הוא בעלי, והגבר עימו אני חיה בזוגיות טובה כבר קרוב לשלושה עשורים. מכיוון שדעתו וזווית הראיה שלו מאד חשובות לי, שאלתי את בעלי האהוב מה לדעתו גברים הכי הכי רוצים מהאישה שאיתם, כדי שחיי הנישואים שלהם יהיו טובים ויאריכו ימים. בעלי הלך וחשב, והביא לי את הרשימה הבאה, תוך שהוא מדגיש את החשיבות של סדר הנושאים.

אז קבלו את הרשימה של תורן, על מה גברים הכי רוצים מהאישה שלהם:

גבר רוצה שאשתו תכבד אותו

גם בבית וגם בחוץ, אל מול פני העולם.  התחושה הכי קשה שגבר יכול לחוות בזוגיות היא זלזול. גבר שצריך לבחור בין אהבה ובין כבוד – יבחר בכבוד, כי בלעדיו הוא מרגיש לא-אדם. בלתי ראוי, בלתי נראה.

גבר רוצה שאשתו תעריך ותוקיר אותו

עמוק בפנים, הוא חסר ביטחון, הוא פוחד מכישלון בחיים, בעבודה, וגם בבית, בתפקידו כבעל וכאב. פעמים רבות הוא לא יגלה זאת לבת הזוג שלו, אבל עמוק בפנים הוא פגיע. כישלון משפיל ומנמיך אותו. ולכן אישור אמיתי, חוזר ונשנה מבת הזוג שלו, הוכחה לכך שהיא מאמינה בו, מעריכה אותו מוקירה אותו, יגרום לו לשגשג. האישור הזה הוא הכל, והוא יעזור לו להצליח יותר בכל תחומי חייו. ואם הוא לא יקבל האישור הזה מבת הזוג שלו – הוא ילך לחפש אותו במקום אחר.

לגבר חשוב מאד שהאישה שלו תדע עד כמה הוא אוהב אותה

לא בטוח שהוא ידע להביע את אהבתו במילים, אבל במעשים ובשפת הגוף – המיומנויות החזקות יותר שלו – הוא משתדל ככל יכולתו להראות לה את אהבתו.

סקס הוא תמיד יותר מסקס

גבר רוצה יותר סקס מבת הזוג שלו, אבל לא בגלל צורך ביולוגי לפזר את זרעו, כפי שמקובל לחשוב, אלא כי יש לו צורך רגשי עז להאמין שבת הזוג שלו נמשכת אליו. הצורך להיות רצוי פיזית הוא צורך להיות רצוי באופן כללי, כבן זוג וכאדם. ולכן זה צורך רגשי יסודי ועז. סקס רציף ישכנע אותו שהוא אכן רצוי, וייתן לו תחושת ביטחון ורווחה שישפיעו על כל תחומי חייו. לכן הסקס מצוי בראש סולם העדיפויות שלו.

גבר חש את נטל האחריות שלו כמפרנס הראשי של משפחתו

הנטל רובץ עליו תמיד, בלא קשר להכנסתו, מכיוון שהוא נטל רגשי מובנה, שקיים בתוכו מימי קדם. זה לא נטל שהוא בחר לשאת, ולכן הוא יגרום לו להרגיש לכוד. אבל הוא גאה באחריות שלו, והתפקיד של בת הזוג איננו לשחרר אותו מהנטל, אלא להקל עליו באמצעות הערכה, עידוד ותמיכה.

הגבר בנוי להסתכל על נשים ולהגיב לדימויים חזותיים

לפיכך הוא מתמודד עם פיתויים גם אם הוא איננו גבר בעל "עיניים משוטטות". המראות המפתים הללו יאוחסנו במוח שלו ויקפצו לתודעה בכל רגע, בלי שתהיה לו שליטה על כך. ולכן, חשוב לגבר שהאישה שלו תהיה ייצוגית ומטופחת. היא לא צריכה להיראות כמו דוגמנית, אבל הוא רוצה להמשיך ולהימשך אליה, כי ככה המוח שלו עובד; במישור החזותי. וחוץ מזה, הוא גם רוצה שגברים אחרים יראו כמה שהוא מוצלח כיוון ששיש לו אישה נחשקת וראויה.

גבר נהנה מרומנטיקה

הוא היה רוצה להיות רומנטי יותר, אך הוא מטיל ספק בכישוריו ומהסס לנסות, מחשש שייכשל, וירגיש מושפל. בת הזוג יכולה להגדיל את הסיכוי למחוות רומנטיות של הגבר שלה על ידי חיזוק הביטחון שלו בכישורים הרומנטיים שלו, ובקבלת הגדרות חדשות של מה נחשב רומנטי. לתקן לה את האוטו הוא הוא ביטוי לרומנטיקה, משום שהוא חשב עליה והשקיע מאמצים עבור הנוחות והבטיחות שלה.

כשקיבלתי את הרשימה של בעלי, האמת, הייתי קצת מופתעת.

רגע, אמרתי לבעלי, ומה עם החברות, והשותפות, והערכים המשותפים, והאמון שכל כך חשובים לך, למה כל אלה לא ברשימה?

אבל כידוע, בעלי איש חכם ומחושב, ולכן היתה לו תשובה טובה.

את יודעת, הוא אמר לי, כל הדברים הללו, החברות והשותפות והאמון, אפשר להסתכל עליהם כעל לוקסוס. מה שקורה הוא שהדברים הללו נבנים יחד, במהלך השנים ובידי שנינו, אם וכאשר קיים הבסיס. אם את נותנת את הבסיס הזה לבן הזוג שלך, והוא נותן לך את מה שאת צריכה, שניכם יכולים לגשת יחד לבניית השותפות והחברות.

אז זו דעתו של בעלי, ואם אתם חושבים אחרת, אתם מוזמנים לכתוב לי ולספר, ולחלוק, אשמח לשמוע!

וכמובן שגם חבריכם יכולים להביע את דעתם!

שלכם,

מיכל

6 תגובות עד כה.

  1. הדר שובל הגיב:

    אהבתי מאד!תודה:)

  2. אוסי הגיב:

    זו רשימה חכמה ואני אישית ממש מזדהה איתה. בכלל-יש משהו בכתיבה שלך שהוא מאוד אמיתי ולא מתייפיף כמו אצל הרבה מטפלים /ות אחרים שמדברים על איזה אידיאל שמנותק מהמציאות. וזה ממש יפה.
    עלי והצליחי בשינוי העולם ! (-:

  3. ר הגיב:

    שלום מיכל,
    אני מרגישה שהמאמר הזה נכתב עבורי.. והמאמר הקודם על נדיבות לבעלי ..
    אני בד״כ מעבירה אליו את כל המאמרים .. בעקבות המאמר על נדיבות, הוא עשה מאמץ בלי שביקשתי לחפש לי … בחו״ל.. ונורא התרגשתי..

    מודה לך מאד על הכל!! את מכניסה הרבה אור לבתים של אנשים ..

    באהבה
    ר

  4. אני הגיב:

    מיכל היקרה,
    יש לך בעל נורא חכם!
    אני נורא שמחה שגיליתי את הבלוג שלך, הסיפורים והעצות מן החיים שלך נותנים לי המון כוח ותקווה לחזק את עצמי ואת הנישואים שלי.
    לא קל לנו הנשים להבין את בני המין הגברי, החשיבה שלנו שונה משלהם ומאז שהבנתי את השוני ואת זה שאנו לא שווים ולא דומים הפסקתי לאט לאט להילחם בגבר שלי.
    מודה לך מכל הלב 🙂
    באהבה
    אני

אפשר בהחלט להשאיר לי תגובה בלי שם ואימייל!
ואחרי שהגבתם (תודה!) אנא חכו יממה וכנסו שוב. אני תמיד עונה!
ניתן גם לשלוח לי מייל בפרטי - michal.mycoach@gmail.com - אני תמיד עונה!