אז הנה אני מקיימת את ההבטחה שלי, והיום מגיעה הרשימה של הבנים. הרשימה האולטימטיבית להצלחה בזוגיות. רשימה של עשרת ההתנהגויות שתבטיח לכם הצלחה זוגית – באחריות.

נשמע טוב?

גם במקרה הזה, אם תבצעו את מה שכתוב פה – תביאו את הזוגיות שלכם לפסגת העולם – ותשאירו אותה שם לאורך זמן. מה זמן, שנים ארוכות.

ואני ממליצה לכם לתת לבת הזוג שלכם לקרוא את הרשימה היום, וגם את זו של שבוע הבא, כדי שכולנו ניישר קו ונהיה על אותו עמוד בספר.

והנה תמצית המנהלים למי שרוצה:

האישה שלך רוצה שתאהב אותה ושתוקיר אותה.

ולמי שלא הבין מזה כלום (כאילו דא, נשים הן עם מורכב…):

1.  תחבק אותה.

לעולם אל תשכח / תסרב / תחפף / תזלזל בעניין הזה. לעולם!!! חיבוק כמה פעמים ביום אומר לבת הזוג שלך ש: א- אתה אוהב אותה, ב- נמצא פה בשבילה ו-  ג- אתה גם זקוק, ממש כמוה, לחיבור גופני שאינו כולל סקס.

תחבק לאט, עמוק, תנשום רגוע איתה ביחד, תעטוף אותה בזרועותיך. תמשיך למשך דקה לפחות. ותחזור על כך כמה פעמים ביום. זה יהיה הדבר הכי חזק שתעשה לטובת מערכת היחסים הזוגית שלך.

כשתהיה יותר מבוגר, תהנה מהעניין הזה הרבה יותר, ועד כמה שזה נשמע לך הזוי, לפעמים אפילו תעדיף אותו על סקס…

2.  תגיד לה שאתה אוהב אותה.

כשאתה אומר לה שאתה אוהב אותה היא מרגישה ביטחון במערכת היחסים איתך, יכולה להרגיע את הפחדים ולשחרר אחיזה. להגיד שאתה אוהב קשור אצלה להמון דברים, לא רק לאהבה…

אז  תגיד את זה ברגש, תתכוון לזה באמת, ותגוון את המשפט ככה שיהיו לך לפחות הרבה גרסאות.

ואם אתם במיטה, תגיד לה שאתה אוהב אותה, במיוחד אחרי. כי זו ההוכחה לכך שאתה באמת אוהב אותה.

3.  תראה לה שאתה מחויב לזוגיות שלכם.

במעשים קטנים ומשפטים פשוטים, תראה לה שמערכת היחסים הטובה שלכם זה הדבר שהכי חשוב לך בעולם. יותר מאימא שלך, יותר מהעבודה שלך, יותר מהחופש שלך. "לא נורא שלא הצלחנו לקבל את המשכנתא, העיקר שיש לי אותך". "אני בונה על זה שכשנהיה בני שמונים תדחפי את הכסא גלגלים שלי לטיול". "יותר חשוב לי שיהיה לנו טוב ביחד מאשר הטיול ג'יפים המחורבן".

ותראה לה שאתה חושב עליכם בהזמנת שולחן במסעדה, או בטיול של ששי בבוקר לחוף הים, רק שניכם.

בנים, יש ועוד יהיו לכם מלא הזדמנויות לעשות הכל מהכל, אבל ההשקעה במערכת היחסים הזוגית שלכם, היא היא הדבר שיביא לכם הכי הרבה רווחים לטווח הארוך.

4.  נתק לאלתר את הקשר בין חיבוק ובין סקס.

אל תצפה לסקס כל פעם שאתה מחבק, מנשק ומלטף. נא לנתק ומייד את הקשר הזה! הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שהיא תחשוב שאצלך חיבה גופנית מובילה הישר לסקס מלא. אם זה יקרה, אני יכולה לומר לך כמעט בוודאות שכל המגע הגופני ביניכם ייעלם. כשהיא לא תרצה סקס – היא לא תיתן לך לחבק אותך. וכשאתה לא תחבק – היא תכעס שאתה לא מחבק (חזור לסעיף מס' 1). וגם אתה תכעס. ולא תדברו על זה, וככה לא יהיה סקס וגם לא יהיה שום מגע גופני אחר. בנים, להפנים! זה כלל מאד מאד חשוב.

5.  תראה לה שאתה מעריך את המאמצים שלה.

גם אם היא בבית עם הילדים הקטנים, וגם היא עסוקה בלהביא פרנסה, היא עובדת. היא מתאמצת. הראה לה שאתה רואה את המאמצים שלה ואל תשכח לומר לה כמה מילים טובות על פועלה לטובת המפעל הזוגי והמשפחתי. זה יביא אותך רחוק.

6.  אל תבקר אותה.

נשים שונאות ביקורת. הן נורא נעלבות והביטחון העצמי שלהן צונח. הן נכנסות לסרט של "אני כל כך לא שווה שהוא תיכף יעזוב אותי ויחזור למיתולוגית"… תבין, אם מישהו אחר היה אומר את אותו הדבר בדיוק – זה לא היה מזיז לאשתך. אבל כשאתה אומר את זה – זה נכנס כמו חץ מורעל ישר ללב. תהפוך את התלונות והביקורת שלך לבקשות נייטרליות ותקבל תוצאות טובות ובלי פגיעה.

7.  לעולם (!!!) אל תגיד לה שהיא השמינה או שהתספורת החדשה לא יפה לה.

ברור??? ותיזהר לא ליפול למלכודת, מסוג "אני יודעת שהשמנתי אז אתה יכול להגיד לי", אני לא איעלב". אם היא באמת השמינה מאד וזה מפריע לך – חובה עליך למצוא דרך לטפל בעניין הזה בלי להוציא את המשפט הזה מהפה. דבר עם אחת החברות שלה שלא תגלה לה שזה בא ממך, או התחל בעצמך דיאטה…

8.  רק תקשיב, בלי הוראות הפעלה.

באמת תקשיב. תסתכל לה בעיניים בזמן שהיא מדברת, תנקה את הראש ממחשבות, תן לה הרבה אמפתיה ואל תמהר להציע הצעות, עצות, הדרכה והוראת הפעלה מהסוג של "טוב, מה שאת צריכה לעשות זה להגיד לבוס שלך שאת לא מוכנה לתנאים האלה"…

מה שהיא צריכה ממך זה מרחב שבו היא יכולה לפרוק, לקבל תמיכה מוחלטת ובלתי מתפשרת למה שהיא מרגישה, וחיבוק. זה הכל. העצות שלך מעצבנות כי הן לוקחות ממנה את המקום הזה וממלאות אותו בעוד עשייה מעייפת, ובעוד חיזוקים לזה שהיא לא מספיק טובה. היא לא פחות חכמה ממך ותדע בעצמה מה לעשות ברוב המקרים, אז תעזוב את העצות. מקסימום, בסוף תשאל אותה אם היא רוצה ממך עצה.

9.  תתמוך בה ובשאיפות שלה.

האשה שלך רוצה להצליח, והכי היא רוצה שאתה תאמין שהיא יכולה וראויה. אז תתמוך בה. ממש כמוך, בחוץ היא מתנהגת בביטחון עצמי יותר ממה שיש לה בבטן, ולכן כשהיא באה הביתה תדלק לה את מנוע המוטיבציה והסבר לה עד כמה היא חכמה וחרוצה ומסוגלת להגיע להישגים. אין לך מושג כמה הרסנית מילה אחת שלך על כך שהיא לא מספיק טובה.

10.  תשלים עם זה שנשים רוצות פחות.

תבין, אצל האישה, הקשר בין חשק לסקס ובין היחסים וההקשר היומי הוא מאד חזק. החשק שלה לסקס מורכב מ- 10% מרכיב גופני (משיכה) ו- 90% מרכיב סביבתי (מצב רגשי, מצב מערכת היחסים, איזה יום היה לה, כמה היא עייפה וטרודה, כמה היית נחמד אליה היום ובמהלך השבוע האחרון). במיוחד עקרונית הנקודה של היחס: אם היית עוקצני או סתם שתקן אל זוגתך בכמה ימים האחרונים, תדע שהסיכויים שלך לקבל סקס שואפים לאפס, כי הלך לה החשק. אז היא לא יכולה – לא שהיא לא רוצה, אלא ממש לא יכולה – לבלות איתך באינטימיות גופנית.

והרבה פעמים זה לא יהיה תלוי בך בכלל, אז תשלים עם זה שהיא שונה ממך, וזה מה יש, כמעט אצל כולם. תוציא את הכי טוב ממה שיש, ותתגבר אותו- ועל זה תקבל ממני הרבה מידע בפוסט נפרד.

ובנוסף, אצל מרבית הנשים, חלון ההזדמנויות לסקס אינו רחב וגדול כמו הוויטרינה בסלון, אלא צוהר באוניה, מקסימום. ולכן עליך להיות קשוב ורגיש למציאת הרגע המתאים.

זהו בינתיים בנים, הפירוט לכל כלל יבוא בהמשך, ובינתיים, לכו ותבצעו!

וכרגיל, אתם מוזמנים לכתוב לי הערות ותגובות וכל מה שבא לכם, ואשמח אם תעבירו לחברים שלכם, כדי שגם הם ירוויחו.

שלכם,

מיכל

14 תגובות עד כה.

  1. דני הגיב:

    שלום מיכל
    אשמח להיות ברשימת התפוצה שלך…
    יום טוב , חג שמח

    דני

  2. זוהר צפירה הגיב:

    שלום מיכל,
    אשמח אם תצרפי אותי לרשימת התפוצה שלך.

    המשך יום מקסים.

    זוהר

  3. גיא מוסקוביץ' הגיב:

    היי מה נשמע?
    לצערי אני עוד לא בשלב של זוגיות אבל הייתי שמח לקבל ממך עצה לגבי מה לעשות אם בחורה שאתאהבתי בה.
    הסיפור הוא בהתחלה נשמע הזוי אבל בשבילי הוא הכי אמיתי שיש.
    פגשתי את אותה בחורה לפני 10 שנים ולמעשה שכחתי ממנה במשך הזמן.לא יודע למה ואיך אבל הזכרון חזר עד כדי כך שחשבתי שאני לא מסוגל לאתאהב באחרת.
    הבעיה העיקרית היא שאני חושב שהיא לא מבינה אותי וגם אני אותה,מה שעשיתי זה פשוט התחלתי לספר לה על עצמי וזה התפתח לזה שאני כותב לה במייל את כל סיפור חיי וכמובן שהיא לא מנעה ממני ואף רצתה לשמוע עוד.
    אני בקשר מיילים איתה כבר כמעט שנה וגם דיברתי איתה פעם אחת בטלפון ,מה שאני לא מצליח להבין זה למה היא לא רוצה להפגש או למה היא ממשיכה לתת לי "להציק" לה אם לא מעוניינת ,למה היא לא יכולה להגיד פשוט:" ממה שכתבת אנחנו לא מתאימים ואני רוצה שתפסיק לנסות כי חבל על הזמן."
    והכי מוזר שהיא הביע כבר איזשהו רגש כלפיי אפילו שלא נפגשנו איך לדעתך זה ייתכן שכבר נוצר ביננו קשר?

    אני עובד עצות וכמובן שאני ללא אשה מכיוון שאני עדיין מאמין שיש סיכוי ואני לא רוצה להרוס,אני מאוד ישמח לשמוע מה יש לך להגיד.

    תודה על זמנך

    • michal הגיב:

      הי גיא,

      איזה סיפור רומנטי, ממש כמו מסרט!

      למה שלא תשאל אותה מדוע היא ממשיכה להתכתב איתך?

      כמו שאמרו לנו ההורים כשהיינו קטנים: איך תדע אם לא תשאל?

      בהצלחה לך עם הקסם הזה,
      מיכל

      • גיא מוסקוביץ' הגיב:

        תודה רבה
        אמנם דבר לא השתנה ,המייל האחרון ששלחתי לה היה
        לפני חודשיים בערך ומאז קצת אסאמסים ולא מבטיחים במחיוד כך שלמעשה אנחנו לא ממש מתכתבים.
        נכון זה כמו סרט, השאלה איך הופכים אותו למציאות.
        היאוש שלי נובע שאני גורם לעצמי להאמין שאני לא בליגה שלה שיש בזה מין האמת אני חושב שהיא הרבה יותר מוצלחת ממני.
        נראה לי שאני פשוט מאוהב במה שהיא הייתה פעם ומנסה להבין בעצמי עד כמה אני אוהב אותה עד כדי כך שאשנה את פני העולם כולו בשביל להוכיח לה את זה.האם אהבה היא משהו כל כך חזק שהאדם משנה את כל חייו בשבילה?ובאיזה שלב אני ידע להגיד די ולהמשיך הלאה?

      • שלמה הגיב:

        אם הוא ישאל אותה למה היא ממשיכה להתכתב איתו, כמו שאמרת, לא בטוח ורוב הסיכויים שהיא לא תגיד לו את הסיבה האמיתית.
        מאותה סיבה שבחורות מפחדות להתחיל עם גברים, הם לא בטוחות שהוא יקבל את מה שהיא אמרה כמו שהיא רוצה שהוא יקבל אז היא עושה לעצמה מין גבול כזה ושישבור את הראש למה התכוונה המשוררת.

  4. מנשה יוסף הגיב:

    תודה רבה על המדריך המדהים הזה עזרת לי מאוד

  5. לירן הגיב:

    היי מיכל!
    את לא כל כך מכירה אותי אבל בכל אופן רציתי להגיד לך שאני נהנה לקרוא את המיילים שלך ויש לך עצות מצויינות. תודה רבה, חג שמח והמשך שבוע טוב.,
    לירן

  6. דורוןש הגיב:

    בקיצור…להיו בן זוג מושלם זה להיות בובה על חוטים של הבחורה.

    • michal הגיב:

      הי דורון,

      צר לי שאתה מרגיש שאתה מנוהל במערכת היחסים הזוגית שלך.

      אתה מוזמן להתקשר אלי ונשוחח על איך תוכל להחזיר השליטה לידיך.

      שלך,
      מיכל

  7. אסף גרי הגיב:

    סעיף 10 מקומם אותי מאד. ספציפית המינוח "לקבל" לא מקובל עלי.
    זה מינוח שהופך את הסקס למוצר עובר לסוחר, למשהו שהנשים נותנות והגברים מקבלים. אני מודע לפער המדובר, ואיני בטוח אם הוא תוצר של התניה חברתית או באמת תוצר של מנגנון רגשי שונה. המינוח הזה מבליע בתוכו הנחה שהנשים לא ממש צריכות סקס והן עושות טובה לגברים – נותנות. זה עושה עוול לשני המינים.

    אז בעוד שאני נאלץ להסכים עם הרעיון בכללותו – שיש פער בצרכים בין נשים לגברים, תהיה הסיבה אשר תהיה (חינוך שמרני והתניה חברתית, מנגנון רגשי שונה או שילוב בין השניים). אני לא מקבל לחלוטין את המינוח של לתת ולקבל. זה מינוח מקבע סטיגמות ומקטין את שני המינים כאחד.

    אשמח אם תשתמשי במינוחים אחרים.

    אסף

    • michal הגיב:

      הי אסף,

      שמחה שאתה קורא,

      לא תמיד נסכים,

      אתה מוזמן לכתוב פוסט תגובה משלך ואשמח להעלותו אצלי 🙂

      שלך,
      מיכל

אפשר בהחלט להשאיר לי תגובה בלי שם ואימייל!
ואחרי שהגבתם (תודה!) אנא חכו יממה וכנסו שוב. אני תמיד עונה!
ניתן גם לשלוח לי מייל בפרטי - michal.mycoach@gmail.com - אני תמיד עונה!