היום נתחיל לפתח את כל הכללים שנתתי לכם בשבוע שעבר, ונתחיל מהחיבוקים.

חיבוק הוא המרכיב מס' 1 במתכון לזוגיות טובה

מה זה הדבר הזה שכאשר אתה נותן אותו אתה מייד מקבל בחזרה? חיבוק!

כולנו זקוקים למגע גופני נעים, כלומר לחיבוק, כל החיים. אנשים שמתחבקים הרבה הם אנשים בריאים יותר, רגועים יותר, ומצליחים יותר.

בחיבוק אנחנו מקבלים רגיעה, חום, ביטחון, שיתוף, אמפתיה או אהבה או כולם ביחד, תלוי במערכת היחסים שיש לנו עם המתחבק.

אז מה הבעיה העיקרית עם חיבוקים בין בני זוג:

רוב הבנות חייבות חיבוקים כמעט כמו אוויר לנשימה. אין כמעט דבר כזה אישה שלא אוהבת וצריכה חיבוקים.

אממה, יש הרבה נשים שקיבלו את המסר שכל פעם שהן מקבלות מהבחור שלהן חיבוק, מצופה מהן להגיע איתו למיטה. נשים כאלה הפסיקו לאהוב חיבוקים, או יותר נכון זה מה שהן אומרות לבחור.

אני מתערבת איתכם שאם החיבוקים היו מתנתקים מהסקס, היו שם הרבה יותר חיבוקים…

בתחילת מערכת היחסים היה חיבור אוטומטי וכמעט כל מגע הגיע למגע מיני.

אנחנו מתחבקים ומתנשקים יותר משתי דקות – אני מרוגש, אני חייב סקס ועכשיו. והרי זאת מחמאה שאני כל כך נמשך אליך, לא ככה?

בעיני הגבר השתלשלות מאורעות כזאת היא טבעית ונורמלית. כי בנים, ובייחוד הצעירים שבחבורה, צריכים הרבה סקס. עוד יותר חשוב מכך, גברים מביעים את הרגשות שלהם, את הרכות והפגיעות שלהם פחות במילים ויותר בשפת הגוף. כלומר – הם צריכים סקס גם כדי להביא לידי ביטוי את הצד הרך והאוהב שלהם, צד שלא יכול להיחשף בשיחה. זו שפת האינטימיות שלהם.

אצל הבנות, לעומת זאת, קיימת הפרדה בין מגע גופני מיני ומגע גופני שאינו מיני ואנחנו צריכות את שני סוגי המגע, ובמינונים שונים לגמרי.

כמעט כל הבנות לא חשובות שחיבוק הוא משחק מקדים. כלומר, הבנות רוצות חיבוקים וליטופים בלי קשר לסקס. נכון, התנשקתי והתחבקתי איתך, אבל אני ממש לא רוצה לזנק עכשיו למיטה!

אז זה הפער בין הבנים לבנות, וככה, עם הפער הזה אנחנו מגיעים לחופה, לחיים המשותפים ולילד הראשון.

אז מה קורה? האישה לא רוצה לגרות את הגבר שלה ואחר כך להגיד לו לא ולאכזב או להרגיז אותו – ולכן מראש היא נמנעת מהחיבוק – שאותו היא כל כך צריכה!

ויש כאן עוד עניין: האישה הזאת מפנימה את הרעיון שחיבוק הוא תשלום מראש שהבחור שלה מציע בתמורה לסקס. אני נותן לך חיבוק – את נותנת לי סקס. או בשפה אחרת: אני לא אוהב להתחבק איתך ולא מעניין אותי לעשות לך נעים, אני רק רוצה סקס ומוכן לשלם על זה.

ונשים לא מוכנות להרגיש ככה. את החיבוק הזה היא בכלל לא רוצה.

אז מה הפתרון?

אז השיפור המיידי בכל מערכת יחסים בה אין מספיק חיבוקים ו/או אין מספיק סקס – שזה חצי לפחות מכל מערכות היחסים שאני מכירה – היא לנתק את הקשר בין החיבוק ובין הסקס ועכשיו!

חיבוק זה חיבוק, וסקס זה סקס.

ובנים, אם אתם חכמים, אתם תתנו הרבה חיבוקים וגם תיהנו מהם מאד, כי גם בנים נהנים מחיבוקים, לא ככה?

ועכשיו לבונוס – הסבר מדעי מה עושה החיבוק לכולנו ברמה של הכימיה במוח (שווה להישאר, זה מעניין):

אז למה הטבע סידר לנו שיהיה לנו כל כך נעים להתחבק?

חיבוקים נותנים לנו תחושת נחמה, ביטחון, חברות, ועוד הרבה דברים טובים. חישבו על כמה כייף לנו לחבק את הילדים שלנו וכמה חשוב היה לנו להתחבק כשאנחנו היינו ילדים..

התחושות הללו הן תוצאה של שחרור ההורמון אוקסיטוצין, שמשתחרר גם אצל גברים וגם אצל נשים בזמן החיבוק. ולכן ההורמון הזה נקרא על ידי המדענים, "הורמון החיבוק" או "הורמון האהבה".

גברים ונשים מייצרים אותה כמות של אוקסיטוצין, אבל ההשפעות שלו מתחזקות בנוכחות אסטרוגן ולכן נשים בעצם נהנות מרמות יותר גבוהות של אוקסיטוצין. אולי זו הסיבה שנשים יותר רוצות חיבוקים.

מחקרים הוכיחו שאוקסיטוצין מעלה את תחושת הרוגע והשמחה, מגביר את הביטחון העצמי, תומך בתחושת החיבור שלנו לאנשים אחרים, מסייע להורדת לחץ דם ולא פחות חשוב – תורם להורדת הרמות של הורמון הלחץ, קורטיזול. לכן אנחנו מרגישים צורך להתחבק כשאנחנו מפחדים, עצובים, או מותשים.

תחושת החיבור החזק, כמעט התחברות, תחושת הרוגע והנעימות שמתפשטת בגוף שלנו בחיבוק היא תוצאה ישירה של שחרור ההורמון המדהים הזה שהטבע סידר לנו כדי שנרצה להתחבק.

האוקסיטוצין עושה פעולה כפולה: הוא גם גורם לנו להרגיש טוב, והוא גם גורם לנו לרצות עוד. וכאן נוצר מעגל קסמים כזה: ככל שאנחנו מתחבקים יותר – כך אנו מרגישים קרובים יותר וככל שאנחנו מרגישים קרובים יותר – ככה אנחנו רוצים לשוב ולהתחבק. סוג של קסם. נכון שאתם מכירים אותו?

מחקרים חדשים אפילו מציעים את הסברה שאוקסיטוצין מקטין את תגובת ה- "הילחם-או-ברח" (‘fight-or-flight’). ולכן בפעם הבאה שאתם מתכוננים לשיחה קשה, כדאי לכם להתחיל בחיבוק גדול…

אז מה בעצם אומר לנו החיבוק שקיבלנו הרגע מבן או בת הזוג שלנו (חוץ מהמסר המיני)? הוא אומר לנו משפטים כמו, "אני כאן כדי לעזור לך", "אני מרגישה שלווה ורגועה כשאני קרובה אליך", "תודה על כל מה שאת עושה בשבילי", "אני מאושרת", "אני מקבל אותך כמו שאת", "אני אוהב/ת אותך".

אז הנה השורה התחתונה, אנשים:

 ולכן בנים, פשוט חבקו, חבקו הרבה, חבקו בלא לבקש תמורה, חבקו בשקט בלי לדבר, חבקו לשם החיבוק !

מבטיחה לכם תוצאות טובות !

3 תגובות עד כה.

  1. גיל הגיב:

    ואולי הדרכה להפוכים?
    מה לעשות כשהגבר מכור לחיבוקים והאשה זה לא עושה לה את זה ולמרות שאמרתי שזה מה שאני רוצה וצריך אני ממשיך להרגיש שאין מענה לבקשותי?

אפשר בהחלט להשאיר לי תגובה בלי שם ואימייל!
ואחרי שהגבתם (תודה!) אנא חכו יממה וכנסו שוב. אני תמיד עונה!
ניתן גם לשלוח לי מייל בפרטי - michal.mycoach@gmail.com - אני תמיד עונה!