ילדה מטומטמת

בפעם השניה שג'ים הרים עליה יד הם היו כבר נשואים.

בפעם הראשונה זה תפס אותה בהפתעה. היא קמה והלכה לאמא שלה ואמרה לו שהיא לא חוזרת.

ג'ים עלה אליה לרגל, נפל על ברכיו, התחנן. הבטיח להשתנות ושזה לא יחזור. כל החארטה הרגילה. קלי ידעה שזה חארטה, אבל השמלה כבר הוזמנה. היא אמרה לו שהיא סולחת בגלל הפדיחה של ביטול החתונה שלושה שבועות לפני.

ג'ים לא היה הבעל הראשון של קלי וגם לא הגבר הראשון שהרים עליה יד.

הבעל הראשון, טוד, היכה אותה כמה פעמים, עד שאמא שלה הכריחה אותה להתגרש.

לקח לה כמה שנים טובות עד שהיא נכנסה שוב למערכת יחסים רצינית עם גבר, ואמא שלה קיוותה בליבה שאת הלקח שלה היא למדה.

ואז הגיע ג'ים. אמא שלה לא סבלה אותו מהרגע הראשון. הוא היה סותם פיות מקצועי. אף אחד לא יכול היה לגמור משפט כשג'ים היה בחדר. בנימוס האמריקאי האופייני, האימא חייכה אליו והנהנה בראשה, אבל בלב היה לה שחור. אלוהים אדירים, היא חשבה, מה עשינו לילדה שככה היא יצאה.

טוד, הבעל הראשון, היה סוחר סמים טיפוסי מלוס אנג'לס. היו לו בית (שכור) עם בריכה, פורשה חדשה, וסגנון חיים של הוליווד. מסיבות, מועדונים, אלכוהול וסמים כאילו שאין מחר, המון כריזמה וחיוך של מיליון דולר. יפיוף קליפורני טיפוסי, אבל עם פה ג'ורה ובעיה קשה של שליטה בכעסים.

כלפי קלי הוא היה אלים כמעט מהרגע הראשון. מילולית בהתחלה, אבל אחר כך הרבה יותר מזה. כשהיא הגיעה לאמא שלה לביקור עם סגול מסביב לעין, אמא שלה הובילה אותה באוזן לבית המשפט וכפתה עליה להגיש את הבקשה לגירושין. אז היא עוד קיוותה שזו משובת נעורים, טעות של צעירים, משהו שעושים בגיל 24.

ואז בא ג'ים והמשיך את המסורת. הוא העניק לה את שם החיבה פרה מטומטמת, למרות שקלי בכלל היתה רזה.

הבישול שלך גרוע, כך הוא נאם לקלי בפאתוס, את לעולם לא תגיעי לקרסוליים של אמא שלי. אפילו אם תעמדי כל היום וכל הלילה במטבח, שזה כל מה שאת מסוגלת לעשות בכל מקרה.

גם ג'ים היה עשיר. ראוותן. חסר אחריות. פותח וסוגר עסקים, נוהג בלקסוס מפוארת כשאף אחד עוד לא ידע מה זה. קופץ למועדוני לילה ולמסעדות, טבעת יהלום גדולה על אצבעו, וחליפה מהודרת מסתירה היטב את הכרס. וקלי, שבאה מבית עני מאד, שתתה בקבוקים על בקבוקים של שמפניה צרפתית ושיקרה לעצמה שאלה החיים הטובים.

גבר צריך להיות חזק ומהיר, לעשות הרבה כסף ולבזבז אותו על אשה קטנה ויפה. אשה שאפשר להוציא לסיבוב בעיר ולהציג לחבר'ה, כזאת שעושה רושם. ככה ג'ים גדל וקלי קיבלה על עצמה את התפקיד.

קלי השתדלה להתלבש בהתאם, ועשתה דיאטה.  כמי שנולדה בלונדינית טבעית עם עיניים גדולות וכחולות וחזה גדול היא התאימה לג'ים בול. קלאסה אמריקאית מהסרטים, אישה שאפשר לתלות על הזרוע ולדפוק איתה כניסות מפוארות.

כשקלי הייתה בטרימסטר הראשון, היא שוב חטפה מכות. הפעם היא לא סיפרה לאמא שלה, כי היא ידעה שהיא כבר לא יכולה לעזוב.

קלי התחתנה עם ג'ים כי היא באה ככה מהבית.

קלי למדה שהיא מטומטמת עוד מאבא שלה (בואו לא נקרא לאבא של קלי 'אבא' כי בשביל כבוד צריך לעבוד; נקרא לו סטאן). אצלו כל הנשים נולדו מטומטמות, ובמיוחד אשתו לשעבר, ובתו היפה, קלי. אבא של קלי, סטאן, הסביר לילדה הקטנה עוד בגיל כלום, שהיא מטומטמת. אבא חכם, אבל קלי הקטנה, מה לעשות, מטומטמת כמו נעל.

אמא של קלי, שהיא רחוקה מלהיות מטומטמת, זרקה את סטאן מייד אחרי שהיא גמרה ללדת חמישה ילדים. גם היא באה ממשפחה לא ממש מתפקדת, אבל היא ידעה שעליה להציל את ילדיה ואת עצמה ולכן בעטה אותו לקיבינימט בלילה אחד כשאחיה הקטן של קלי היה בן פחות משלוש. אמא של קלי ידעה כבר באותו לילה שהבנזונה בחיים לא ישלם מזונות ושמעכשיו היא צריכה לדאוג לכולם לבד.

אמא של קלי היתה מורה בבית ספר יסודי, שכר לא משהו, אבל סטאן ממילא לא עבד, אז החשבון שלה היה ממש פשוט: בלעדיו יהיה לה פה אחד פחות להאכיל.

קלי הקטנה היתה בת שמונה כשאבא שלה נעלם מחייה לשנים ארוכות, אבל מה שהיא הספיקה לספוג עד אז, היה שאבא זה איש שאוהב אותה למרות הטמטום שלה.

ומה שקלי עוד למדה זה שאימא זרקה את אבא ובגללה אין לה, לקלי הקטנה, אבא שיאהב אותה. וככה היא חיפשה כל השנים את אבא וכעסה על אמא.

שנים ארוכות מאוחר יותר, אחרי שקלי כבר התגרשה מג'ים, היא חידשה את הקשר עם סטאן והלכה  לגור אצלו בפלורידה. זה עבד במשך כמה חודשים עד שהיא נזכרה עד כמה היא מטומטמת. ואז פרצה ביניהם מלחמת עולם וקלי הצליחה להעניש אותו: את הנכד הוא כבר בחיים לא יראה.

שוחחתי עם אמא של קלי הרבה על קלי. שעות ישבנו והצטערנו על איך היא כל החיים נתנה לבני-זונה להשפיל אותה ככה. ולמה רק מול אימא שלה היא מתקיפה הכי חזק שיש.

לא ממש סגרנו את הנושא אף פעם, כי לא ממש אפשר. רק ידענו שקלי תמיד ראתה את עצמה דרך עיניו של אבא שלה: ילדה מטומטמת שאבא אוהב אותה למרות הטמטום.

אפשר בהחלט להשאיר לי תגובה בלי שם ואימייל!
ואחרי שהגבתם (תודה!) אנא חכו יממה וכנסו שוב. אני תמיד עונה!
ניתן גם לשלוח לי מייל בפרטי - michal.mycoach@gmail.com - אני תמיד עונה!